Philips Professional Display Solutions lanserar Philips MediaSuite Pro TV, en mjukvara särskilt framtagen för TV-apparater på hotell. Med MediaSuite Pro TV erbjuds hotellgäster för första gången inbyggd Chromecast och full tillgång till Google Play Store.
Funktionerna i MediaSuite bygger på den allra senaste tekniken, och gör det smidigare än någonsin att ta del av samma innehåll på resan som hemma. Tack vare inbyggd Chromecast kan användare logga in på, streama och titta från sina egna konton via tjänster så som YouTube, Spotify och Amazon, samt ta del av lokala nyheter, väderprognoser och trafikuppdateringar.
– Hotell- och besöksnäringen har lång erfarenhet av att vara lyhörda och adaptiva för att möta förväntningar och krav från sina gäster, säger Peter Vinke, chef för IKAM hos Philips PDS. Hotell världen över välkomnar fler och fler internationella gäster och vi vill kunna bidra till att ge dem en så personlig upplevelse som möjligt. Att kunna erbjuda gästen att kunna komma åt och streama samma material som hemma på hotellrummet är nu möjligt, tack vare Philips MediaSuite.
I Google Play Store, som enkelt nås via MediaSuite, finns över 10 000 Androidappar kompatibla med Chromecast, 200 000 TV-program och filmer, samt 30 miljoner låtar för användare att ta del av. Apparna uppdateras dessutom automatiskt, så att den senaste versionen alltid finns tillgänglig på ett säkert sätt.
– Samarbetet med Google ger oss en unik position på marknaden, säger Jeroen Verhaeghe, produktchef hos Philips PDS. Då våra TV-apparater möter Googles strikta certifieringskrav kan vi erbjuda våra kunder bättre flexibilitet, säkerhet och anpassningsalternativ, förbättrad produktprestanda, en längre produktlivstid och reducerade kostnader.
Omfattar sju modeller av TV-apparater i två serier
MediaSuite finns tillgänglig hos sju modeller i två av serierna i Philips PDS utbud (UHD och FHD). Båda serierna har LED-bakgrundsbelysning och paneler som ger högkvalitativ kontrast, svärta, skärpa och färgmättnad.
Underlättar en flexibel kundservice
Med MediaSuite blir det smidigare för hotellen att hålla sig uppdaterade om gästernas tankar och upplevelse av sin vistelse. Via ett enkelt formulär, som fylls i direkt på TV-skärmen, kan gäster ge synpunkter direkt till hotellet så att personalen hinner åtgärda eventuella problem på plats, och minimera risken att istället få negativa kommentarer på rese- och ratingsiter online.
Med MediaSuite kan hotell dessutom lätt ta fram en rapport över vilka appar och tjänster som används mest, samt hur ofta och hur länge de används i genomsnitt, för att lättare kunna skräddarsy sitt utbud.