Med start redan nu i höst inleder den rikstäckande kedjan 4Sign och Signcom, totalleverantören till skylt- display- och storbildsbranschen, ett helt nytt samarbete. Målsättningen är att få ut maximal nytta av varandras långa erfarenheter och därmed optimera respektive bolags sortiment och erbjudande till absolut toppklass. Med samarbetet följer också nya möjligheter till utveckling och bredare koncept. Ett mål är också att bidra till ett ökat fokus på mer miljömedvetna alternativ, något som kommer att gynna hela branschen.

– 4Sign jobbar kontinuerligt med att etablera samarbeten som skapar värde och utvecklar vår verksamhet. Det breda sortiment som Signcom kan erbjuda 4Signkedjan ger oss möjlighet att ytterligare vässa vårt erbjudande och stärka konkurrenskraften för framtiden,  berättar Jonas Albinsson, 4Signs Kedjeledare och VD.

Signcoms JJ Hendriks, Commercial Director Signcom Group, berättar:

– Detta samarbete ger båda parter stora möjligheter till utveckling. Vi på Signcom får direkt återkoppling och utvärdering av funktion och användningsområden för nya produkter. 4Sign får fördel av såväl volymer som bevakning av nyheter från existerande och nya leverantörer, alla ledande inom sina respektive områden.

4Sign-kedjan är en rikstäckande fackkedja med 17 lokala företag som alla erbjuder ett komplett sortiment inom profilering, från idé till genomförande. 4Sign levererar produkter från skylt och fordonsdekor till profil och mässa.

Signcom är en av de ledande leverantörerna av maskiner, förbrukningsmaterial och tillbehör för allt inom skylt- och storbildsframställning. Signcom är en del av Igepa Group och finns i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

För mer information, besök gärna www.4sign.se och www.signcom.se